Hoe is JAN© als werkgever? Als nummer 9 van de beste dienstverleners van 2022 kunnen we natuurlijk zelf de antwoorden geven, maar het is veel beter om dit te horen van een medewerker. Dit keer stellen we vragen aan Adri Hermsen-Schipper, belastingadviseur op de vestiging Valkenburg. Waarom zit ze op haar plek bij JAN©, en hoe is dat zo gekomen? Lees het in deze blog!
Adri werkt nu vier jaar voor JAN©, en was daarvoor aangesloten bij grotere en kleinere kantoren. Ze heeft bij JAN© de perfecte balans gevonden tussen werk en privé en merkte al tijdens het sollicitatiegesprek dat er vanuit JAN© goed wordt meegekeken naar de invulling van het werk.
Flexibele invulling
JAN© staat open voor een flexibele invulling van het werk, zoals ook bij Adri het geval is.
“Omdat ik kinderen heb, kon ik toen ze nog jong waren, eigenlijk maar twee dagen aan het werk. In deze business zijn er niet heel veel kantoren die dat accepteren. Bij JAN© is er een minimum van 24 uur werken per week. We hebben veel verschillende constructies besproken, maar ze hebben uiteindelijk toch een voorstel gedaan voor twee dagen. Dit heb ik twee jaar gedaan, en nu de kinderen allebei op school zitten werk ik 28 uur per week.”
Deze 28 uur in de week belemmert haar niet om door te ontwikkelen: “Het werd in het begin al duidelijk dat als ik een specialisme in wilde, we samen gingen kijken of dat kon. In principe is het: zeg wat je wil, dan gaan we kijken of het lukt. Dit, in combinatie met het aantal uren, heeft mij ervan overtuigd om voor JAN© aan de slag te gaan. “
Alles werkt twee kanten op
“Wat mij betreft werkt die flexibiliteit in uren twee kanten op.” zegt Adri. Ze legt uit dat woensdag (de dag van dit gesprek) eigenlijk haar vrije dag is. Maar omdat de andere data niet uitkwamen, heeft ze geschoven en zit ze nu op kantoor. Die vrijheid heeft ze, en daar maakt ze graag gebruik van: “Soms lukt het even niet om de werkzaamheden alleen op de dagen te zetten die ik werk, dus dan plan ik het anders in. Bij JAN© is die mogelijkheid er gewoon.”
Verder sprak ook de grootte van het kantoor haar aan: “Hier wordt je niet te veel gepusht, er wordt echt met je gekeken naar: wat vind jij leuk, wat past bij jou en kunnen wij dat toepassen in onze organisatie? Waar je vaak bij de Big 4 of andere grote kantoren een beetje wordt gepusht om door te groeien naar boven, wordt hier echt naar de persoon gekeken. Zodat jij optimaal kunt presteren. Dat gevoel kreeg ik in het sollicitatiegesprek al, en dat bleek waar te zijn!”
De deur staat altijd open
Over de sfeer op het kantoor zegt ze het volgende: “Of iemand er nou dertig jaar zit, of twee jaar, de deur staat altijd open. Je kunt gewoon binnenlopen en je vragen stellen.” Dit is typisch JAN©, zegt ze: “JAN© typeert zich heel erg door de open cultuur, het is niet hiërarchisch en ze kijken echt naar de persoon.”
“Of iemand er nou dertig jaar zit, of twee jaar. Je kunt gewoon binnenlopen en je vragen stellen.”
Adri Hermsen-Schipper, belastingadviseur bij JAN© Valkenburg
Hoe ziet een dag bij JAN© er voor jou ongeveer uit?
Adri lacht: “Nou dat is echt heel divers! Waar accountants bijvoorbeeld de hele dag aan één jaarrekening werken, is mijn werk juist heel erg ad hoc. Het begint altijd met het openen van mijn e-mail om te kijken wat er is binngekomen aan werk. Daar maak ik altijd een schifting in: wat moet er nu, en wat kan ook morgen? Ik probeer een beetje structuur aan te brengen in mijn week – “ Aan het lachje wat volgt, is al te merken dat dit niet altijd gaat. “Maar het is eigenlijk vaak ad hoc, als mensen een vraag stellen geef ik altijd wel antwoord.”
Wat voor een vragen krijg je dan?
“Soms zijn het vragen van klanten die iets hebben gehoord over een wijziging op het nieuws, of die een aanslag hebben gekregen van de Belastingdienst en zich afvragen of het wel klopt. Er zijn ook collega’s die bezig zijn met de jaarrekening en dan bij ons aankloppen met de vraag: hoe zit dat fiscaal?”
Wanneer is een dag geslaagd voor je?
“Ik hoop altijd dat ik mijn takenlijst af kan vinken.” Ze lacht weer even: “maar ook dat lukt niet altijd! Hij wordt vaker eerder langer dan korter. Ik wil heel erg graag de klant ondersteunen en verder helpen, en daarom past de filosofie van JAN© denk ik heel erg goed bij mij. De klant heeft een probleem of een vraag en wij willen die helpen en ontzorgen. Dat is wel echt wat de meeste voldoening geeft. Als de klant tevreden is, dan ben ik dat ook.”
Wat zou je een toekomstige medewerker willen meegeven?
“JAN© is een perfecte match voor mensen die niet bij grote kantoren willen zitten, maar wel voldoende doorgroeimogelijkheden willen hebben. The best of both worlds, noem ik het weleens. Je hebt het knusse van een kleinere onderneming, maar de voordelen van een grote onderneming die de werkprocessen allemaal goed geregeld heeft en een hoop specialismen in huis heeft.”
Wil jij ook wel eens meemaken hoe het is om op ons kantoor te werken?
Misschien staat er wel een vacature online die precies bij jou past!