Namens onze medewerkers

Wat vinden echte JAN©’ers van JAN©? Onze medewerkers vertellen je graag hoe ze het ervaren om bij JAN© te werken. Wat zijn de hoogtepunten, of onvergetelijke momenten? En hoe is de sfeer? Je leest het hier!

JAN© is gecertificeerd als Great Place To Work. Lees hier meer over deze authentieke erkenning!

Cultuur - Welkom bij JAN
square-greybackground
square-greybackground
square-greybackground
square-greybackground

Het verhaal van
José Cevat

Even voorstellen
Mijn naam is José Cevat en sinds 1 juli 1989 werk ik al bij JAN©. Ik ben hier als student begonnen toen ik studeerde voor Accountant Administratieconsulent. In de avonduren heb ik mijn studie afgemaakt. Toen ik bij JAN© begon, deed ik veel administratieve werkzaamheden en btw-aangiftes, en langzamerhand ben ik doorgegroeid naar Senior Accountant Adviseur. Wat het leukste aan mijn werk is? Meedenken met ondernemers, ze ontzorgen en gevraagd en ongevraagd advies geven op financieel, administratief en fiscaal gebied.

Veel uitdagingen en vrijheid
Ik ben in de loop van de jaren doorgegroeid naar specialist op het gebied van herstructureringen. Dat blijft uitdagend omdat iedere casus anders is en andere aspecten heeft. Verder heb ik een enorm divers takenpakket en eigen klanten. Bij JAN© werken we zoveel mogelijk met één aanspreekpunt, dus ik treed op als regisseur. Ik werk samen met assistent-accountants voor deze klanten, ik zorg dan voor de begeleiding. Ook zit ik in het team dat interne dossier inspecties doet, dan kijk je of alles voldoet aan wet- en regelgeving en of alle belangrijke punten in jaarrekeningen voldoende zijn onderbouwd. Het is ook voor jezelf een spiegel: doe ik het zelf ook goed genoeg?

Verder ben ik aanjager binnen JAN© van SRA BiZ, een software tool van het SRA, die echt interessante, actuele brancheontwikkelingen voor onze klanten inzichtelijk maakt. Dit takenpakket levert een mooie uitdagende rol op.

De laatste jaren zijn er weer veel juridische fusies en -splitsingen, wat vaak drukke periodes meebrengt met veel deadlines vanwege fiscaal juridische wetgeving. Dat vind ik echt het leukste om te doen, terwijl het rondom die deadlines wel extra druk is. Tijdens dit soort trajecten werk ik veel samen met andere collega’s, met een andere discipline, waaronder fiscalisten en juristen. We pakken zo’n proces gezamenlijk aan, wat ontzettend leuk is om te doen. Ondanks dat het soms druk is, heb je bij JAN© veel vrijheid om je werk in te delen zoals bij jou past.

Het leukste aan werken bij JAN©
Wat enorm leuk is: ik werk hier al sinds 1989 en ik heb nog steeds een aantal klanten uit die tijd. Je bouwt echt een persoonlijke relatie met hen op. Die persoonlijke connectie is heel leuk, daar krijg ik ook veel energie van. Ik geloof dat als je mensen beter kent, je ze ook beter kunt adviseren. Je weet beter hoe mensen in het leven staan en hoe ze denken.
Deze connectie zit ook echt in het DNA van JAN©. Bij speciale gelegenheden en lief en leed wordt stil gestaan met een gebakje of attentie. Ik merk dat zo’n stukje persoonlijke aandacht een groot effect op mensen heeft.

Waarom werken bij JAN©?
De sfeer bij JAN© is enorm amicaal en niet-hiërarchisch, je kunt bij iedereen terecht. Iedereen zit hier in Purmerend door elkaar op een flexplek. Wat ik waardeer is dat open en eerlijk met elkaar gecommuniceerd wordt.

En waarom je bij JAN© moet gaan werken? Als je van nieuwe uitdagingen, verder komen in je werk en meer verantwoordelijkheid houdt, dan is JAN© de uitgelezen plek om te werken. Het contact met klanten en collega’s is super leuk. Wat ook meehelpt: we hebben leuke personeelsuitjes, een barbecue en we gaan in juni een weekend weg met het bedrijf.

José Cevat,
Senior Accountant Adviseur

square-greybackground
square-greybackground
square-greybackground
square-greybackground
Petra Verkuijl

Het verhaal van
Petra Verkuijl

Even voorstellen
Mijn naam is Petra Verkuijl en ik werk als Belastingadviseur bij JAN©, waarbij ik me voornamelijk richt op financieel plannen en cliëntmanagement. Ik help mijn cliënten met allerlei fiscale zaken en adviseer daarin. Voor hen maak ik berekeningen voor de toekomst: wat wil iemand met zijn of haar pensioen, is een tweede woning haalbaar en wat kunnen wij daarin betekenen? Ik geef advies hoe ze bepaalde zaken, beter, handiger of fiscaal vriendelijker kunnen doen.

Persoonlijk contact en lange termijnrelaties
Ik begon in 1989 bij JAN©, toen nog onder een andere naam. Zo’n 70 à 80 procent van mijn cliënten van toen heb ik nu nog steeds contact mee. Ik ga graag langetermijnrelaties aan, waardoor ik het verhaal en de omstandigheden van mijn cliënten goed ken. Het is ook leuk om te zien dat die ‘boompjes’ zich steeds verder uitbreiden: eerst de opa en oma, daarna de kinderen en de kleinkinderen. Je kent hun situatie, er is een vertrouwensband, en dat werkt heel prettig.

Flexibiliteit en goede voorwaarden
De flexibiliteit bij JAN© bevalt mij erg goed. Dit is voor mij heel belangrijk, omdat mijn echtgenoot een eigen bedrijf heeft en we drie kinderen hebben. Vooral toen onze kinderen nog klein waren bood de flexibiliteit uitkomst. Je krijgt de ruimte om thuis te werken, ‘s avonds en in het weekend. Door de goede band met mijn cliënten kan ik dat ook goed aan hen uitleggen. Je krijgt veel vrijheid en verantwoordelijkheid.

JAN© komt haar medewerkers ook tegemoet met een thuiswerkbudget, sportbudget en een telefoonvergoeding. We organiseren heel veel uitjes en activiteiten, dat is erg gezellig en ongedwongen. Er heerst ook een goede onderlinge band tussen de collega’s van de vestigingen: iedereen kent elkaar.

Mogelijkheden voor zelfontplooiing
Je krijgt veel ruimte om jezelf te ontwikkelen als je dat wil. Daar heb ik zelf ook gebruik van gemaakt om mezelf te verdiepen in financieel plannen. Het is positief dat als je iets interessant vindt en wil leren, dat daar volop ruimte voor is. Je wordt hierbij op alle manieren geholpen: in tijd, financieel en in de begeleiding. Daarom zou ik zeker aanraden om bij JAN© te komen werken!

Petra Verkuijl,
Financieel Planner & Belastingadviseur

square-greybackground
square-greybackground
square-greybackground
square-greybackground
Koen, Jim, & Tjark, Schiphol-Rijk, Fusies& Overnames21

Het verhaal van
Koen van der Kroft

Even voorstellen
Mijn naam is Koen van der Kroft en ik werk sinds begin 2023 als Consultant Corporate Finance bij JAN© Fusies en Overnames. In ons team ben ik de specialist op het gebied van bedrijfswaarderingen. Ik analyseer financiële prestaties van bedrijven, volg de economische ontwikkelingen, en verdiep mij in de specifieke branches en sectoren van deze bedrijven.

Een bedrijfswaardering is van belang bij het kopen of verkopen van een bedrijf, maar ook bij geschillen tussen aandeelhouders, echtscheidingen, of voor fiscale doeleinden, en is veelal gebaseerd op toekomstverwachtingen. Dit gaat niet alleen over cijfers, maar ook over het verhaal achter de cijfers. Die persoonlijke verhalen van mensen maken het werk heel divers.

Het leukste aan werken bij JAN©
Het leukste aan mijn werk vind ik om ondernemers verder op weg te helpen. Ik krijg veel energie van het doorgronden van een onderneming. Naast analyse van jaarcijfers, onderzoek naar marktontwikkelingen, en beoordeling van propositie en management, kijk ik graag naar de samenhang van deze elementen. Juist die samenhang is belangrijk bij de beoordeling of uitwerking van een bedrijfswaardering. Daarnaast geeft het mij voldoening als ik het verhaal achter de cijfers adequaat kan toelichten voor de klant of voor andere betrokkenen.

Wat mij aanspreekt in mijn werk is dat we inzicht geven in de waarde van een onderneming en goed opschrijven welke factoren hierbij een rol spelen. Zo kan een ondernemer goed doordacht tot een besluit komen. Of dit nu gaat om verkoop van het bedrijf, het kopen van een andere onderneming, toe- of uittreding van aandeelhouders, of om fiscale kwesties.

Ik heb in mijn werk rechtstreeks contact met de klant, ontzorg hen en maak complexe situaties inzichtelijk. Ik vind het belangrijk om discussies terug te brengen naar de kern en het tastbaar te maken, daar kunnen mensen namelijk wat mee. Ik help graag om uitgangspunten te definiëren en een goed gesprek te voeren over de inhoud, in plaats van over de uitkomst.

Mooiste ervaring bij JAN©
Mijn mooiste ervaring was toen ik te horen kreeg van een klant: pas toen ik met jou had gesproken, wist ik waar het om ging en wat er gedaan moest worden! Deze ondernemer wilde zijn medeaandeelhouder uitkopen, maar wist niet goed hoe dit aan te pakken. Hij was bang dat dit tot conflict zou gaan leiden. Ik heb toen een waardebepaling uitgewerkt en inzicht gegeven in de factoren die hierbij een rol spelen. De beide aandeelhouders heb ik vanaf het begin van dit proces betrokken waardoor de uitkomst door hen beide gedragen werd. Dit zorgde ervoor dat het uitkoopproces prettig verliep en beide partijen tevreden waren en verder konden met ondernemen.

Waarom werken bij JAN©?
De sfeer bij JAN© is informeel en je hebt veel vrijheid, verantwoordelijkheid en flexibiliteit. Er is een goede werk-privébalans, en iedereen wil kwaliteit leveren en impact maken bij onze klanten. En in mijn functie – als Consultant Corporate Finance – heb je heel diverse dagen. Je werkt aan bedrijfseconomische vraagstukken, stelt prognoses op en verdiept je in verschillende klanten: de ene keer een uitgeverij of installateur, de andere keer een architectenbureau of zorginstelling.

Blik op de toekomst met JAN© Fusies en Overnames
In de toekomst hoop ik dat we nóg meer klanten verder kunnen helpen in het ondernemerschap en iets moois kunnen opbouwen met ons groeiende team. Inmiddels is ons team namelijk gegroeid van twee naar zes personen en hebben wij veel kennis en ervaring in huis op het gebied van fusies en overnames. Ons doel is om klanten zo goed mogelijk te helpen met de verkoop van hun bedrijf of met andere waarderingsvraagstukken. Samen maken we het leven van de ondernemer een stukje leuker en makkelijker.

Koen van der Kroft,
Consultant Corporate Finance

square-greybackground
square-greybackground
square-greybackground
square-greybackground
Alex Masmeijer

Het verhaal van
Alex Masmeijer

Even voorstellen
Ik ben Alex Masmeijer, Accountant AA in de samenstelpraktijk bij JAN©. Ik ben verantwoordelijk voor de vaktechnische waarborging van de dossiers, gesprekken met klanten en inhoudelijke vakdiscussies. Het leukste vind ik om klanten mee te nemen in hun reis naar de volgende stap van hun onderneming. Dat is typisch JAN©: je voegt echt waarde toe voor je klanten, en dat geeft mij energie.

De voordelen van werken bij JAN©
JAN© is echt anders dan andere accountancykantoren. Ik sta dicht bij mijn klanten, waardoor ik echt van toegevoegde waarde kan zijn. Dat heb ik bij eerder werk nog nooit zo meegemaakt. Je krijgt ook veel verantwoordelijkheid als je laat zien dat je die verantwoordelijkheid aankan. Ik heb een hele diverse klantenportefeuille, dat maakt het werk heel erg leuk.

Elke klant is uniek en brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. Die uitdaging, daar word ik enthousiast van! De cultuur, de diversiteit in opdrachten en de flexibiliteit: dat zijn de belangrijkste voordelen van werken bij JAN©.

Hoogtepunt
Mijn hoogtepunt was toen ik nog maar een paar maanden in dienst was. We deden feedbackgesprekken in groepsverband. Dit was eigenlijk anoniem, maar al snel merkte je dat iedereen bereid was om die anonimiteit los te laten. Dat vond ik echt heel sterk. Mensen die eerlijk uitspreken: dit is wat ik ervan vind, dit zit mij dwars, en dit kan beter. Als je dat durft uit te spreken, maakt dat je als team alleen maar sterker.

Sfeer en zorg voor de mensen
JAN© zorgt echt goed voor haar mensen. De sfeer is heel open en rustig, dat maakt het heel prettig werken. Er is voldoende ruimte voor een stukje ontspanning en om leuke uitjes te organiseren met het personeel, zoals paddelen en snowboarden. Ik zou mensen echt aanraden om een kop koffie te komen drinken! Want deze sfeer moet je gewoon even proeven.

Alex Masmeijer,
Accountant AA

square-greybackground
square-greybackground
square-greybackground
square-greybackground
Myrthe Gielen

Het verhaal van
Myrthe Gielen

Ik ben Myrthe Gielen en ben sinds september 2017 werkzaam bij JAN© Accountants & Adviseurs B.V. In 2017 ben ik begonnen als Assistent Accountant in de samenstelpraktijk en inmiddels doorgegroeid in de functie als Teamleider. 

In deze functie ben ik het aanspreekpunt voor de klant en verantwoordelijk voor het (laten) uitvoeren van samenstel opdrachten. In ons gezellige team ben ik ook medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van beginnend assistenten en stagiaires. Werken bij JAN© geeft je het gevoel dat je er toe doet!


Hoogtepunt

Mijn hoogtepunt bij JAN© was de actie Holland4ALS in 2019. Met een Team collega’s van JAN© hebben wij maandenlang samen getraind om binnen 24 uur al fietsend, rennend, zwemmend en met de kano 330km van Groningen naar Soest af te leggen. Wat een ontzettend bijzondere ervaring en wat een teambuilding was dit! JAN© zet zich vaker in voor (sportieve) sponsoracties, dus wie weet volgen nog meer van zulke ervaringen.

Betrokken
Bij JAN© ervaar ik dat er veel aandacht is voor een persoonlijke benadering, zowel intern als naar de klant toe. Er is ook veel ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling en er heerst een prettige en betrokken sfeer. JAN© heeft personeel op verschillende vakgebieden in huis, waardoor bepaalde vaktechnische vraagstukken snel intern afgestemd kunnen worden.

Ruimte om door te leren
Op dit moment ben ik studerend voor AA-accountant en ik hoop binnen een paar jaar de AA-titel te behalen. Mijn belangstelling ligt ook op IT-gebied, binnen JAN© krijg ik de ruimte om met IT projecten aan de slag te gaan.

Myrthe Gielen,
Teamleider

square-greybackground
square-greybackground
square-greybackground
square-greybackground
Bastiaan Dijkhuizen

Het verhaal van
Bastiaan Dijkhuizen

Werken bij JAN©
De open bedrijfscultuur bij JAN© geeft mij veel energie. De energie die ik daarvan krijg, maakt het werken bij JAN© onvergetelijk en geeft iedere dag een andere draai. Het stijve karakter dat de accountancy kent, is bij JAN© niet aanwezig. Er is geen duidelijke hiërarchie zichtbaar waardoor junior collega’s makkelijk contact leggen met de partner en/of senior accountant. We doen het vooral samen met als doel onze cliënten zo goed mogelijk te helpen. Ik geloof dat dat ons aardig lukt!

Leukste ervaring bij JAN©
Oeh, dat is een lastige! Ik ben vrij nieuw bij JAN© en ben begonnen in de ‘corona-tijd’. Ik twijfel tussen twee dingen: ‘het visje’ – de lunch met collega’s op donderdag en/of de geweldige bingo die de PV had georganiseerd, waar aanhang ook bij mocht zijn. Helaas niets gewonnen, maar desondanks erg leuk!

Waarom werken bij JAN©
Om maar even een voorbeeld te noemen: voor ik bij JAN© ging werken ben ik in contact geweest met een partner van een groot kantoor. In het sollicitatieproces moest ik een IQ test doen. Leuk in ieder geval om te weten dat dit wel goed zit, maar het zette me wel aan het denken. Het ging natuurlijk om kunnen presteren, en dat is ook erg belangrijk, maar het voelde niet als een plek waar ik graag aan de slag ga. In het sollicitatieproces bij JAN© moest ik in plaats van een IQ test, een persoonlijkheidstest doen. Hierom werk ik dus bij JAN©. JAN© kijkt naar jou als persoon, JAN© kijkt naar waar jij je in wilt ontwikkelen en JAN© kijkt met jou mee en beslist niet (in)direct voor jou. De aandacht die je krijgt als persoon, de begeleiding die je krijgt in je werk en het losse karakter maken dat ik iedere dag met plezier naar mijn werk ga.

Wat ik nog met mijn werk wil bereiken
Ik wil vooral heel goed worden in wat ik doe en ben zo min mogelijk bezig met wat ik nog wil bereiken. Ik heb natuurlijk wel een beeld voor me, maar dat hou ik even voor mezelf! Zelf ben ik van mening, wanneer je focust op het heden en vooral bezig bent met je ontwikkeling de rest vanzelf komt. Een klassiek antwoord als ‘ik wil AA/RA worden’blijven jullie me schuldig. Wat mij blij maakt en energie geeft is een tevreden cliënt!

Bastiaan Dijkhuizen,
assistent-accountant